2009-08-13

Drogerie coraz popularniejsze

Na zlecenie Rossmanna firma ACNielsen przygotowała i zrealizowała badanie trendów rynkowych dotyczących zakupów kosmetycznych i chemicznych w polskich gospodarstwach domowych. Badanie odbyło się w kwietniu i maju 2009 roku. Były to wywiady face-to-face przeprowadzone w domach respondentów przy użyciu CAPI (tj. Computer Assisted Personal Interviewing). Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie dla populacji osób kupujących artykuły chemiczno-kosmetyczne w Polsce.

Wyniki badań pokazały, że przeciętny Kowalski coraz chętniej chodzi na zakupy właśnie do drogerii. Sklepy drogeryjne są coraz chętniej wybierane w przypadku zakupów produktów kosmetycznych. Co 10 konsument regularnie korzysta z tego kanału sprzedaży, a dla ponad 1/3 konsumentów jest to główne miejsce zakupu tych produktów. W przypadku zakupu produktów chemicznych nadal najchętniej wybieranymi kanałami sprzedaży są hipermarkety i supermarkety, jednak w stosunku do 2007 r. można zaobserwować wzrost znaczenia sklepów drogeryjnych oraz dyskontowych.

Jak mówi Marek Maruszak, Prezes Zarządu Sieci Supermarketów Drogeryjnych Rossmann: „Zdajemy sobie sprawę , że w najbliższym czasie niskie ceny w naszej sieci to będzie bardzo ważny atut dla kupujących. Nie zmieni to jednak w żaden sposób dobrych relacji z producentami kosmetyków i chemii, dla których jesteśmy bardzo dobrym partnerem, przede wszystkim ze względu na skalę działalności. Do końca 2009 roku będziemy mieli aż 400 sklepów. Dodatkowo, zapewniamy też dyscyplinę promocyjną tj. kilka milionów gazetek promocyjnych miesięcznie".

Zwiększenie znaczenia sklepów drogeryjnych i dyskontowych, jako miejsca zakupu produktów chemicznych i kosmetycznych odbywa się głównie kosztem hipermarketów i supermarketów

 

Dodatkowe Informacje o Firmie

Rossmann jest największą siecią drogeryjną w Polsce. W 1993 roku Rossmann był pierwszą samoobsługową drogerią w naszym kraju. Rossmann Polska działa już 16 lat. Jest liderem w branży kosmetycznej z 12 % udziałem w rynku dystrybucji kosmetyków. Rossmann ma 380 sklepów samoobsługowych na terenie całego kraju, zatrudnia 6000 pracowników.

Logo Rossmann

To wpisany w literę „O" Centaur - grecka postać mityczna - półkoń - pół mężczyzna. Znak ten jest również wizualizacją nazwiska założyciela i właściciela firmy (Ross - rumak, Mann mężczyzna).

Rossmann na Świecie

Rossmann Polska jest członkiem grupy kapitałowo - zakupowej tworzonej rzez Rossmann GmbH i A.S. Watson Group. Pod marką Rossmann firma działa w Polsce, Czechach, Węgrzech i Niemczech. W skład Grupy Watson wchodzi ponad 8000 tys drogerii . Firma funkcjonuje w 36 krajach Europy i Azji i zatrudnia 98 tys pracowników.

Asortyment

Obejmuje około 10 000 produktów. Są to zarówno produkty renomowanych firm zagranicznych (m.in. Beiersdorf, Henkel, L'Oreal, Johnson&Johnson, Procter&Gamble czy Unilever), jak i polskich (m.in. AA Oceanic Cosmetic, Dr Irena Eris, Ziaja). Co trzecia ciężarówka wyjeżdżająca z fabryk Nivea i L'Oreal trafia do sklepów Rossmanna. Produkty marki własnej stanowią już 10%. oferty typowego sklepu, a w ujęciu ilościowym 20%. To wyroby wysokiej jakości, produkowane głównie w Niemczech. Ponad 100 z nich (m.in. Isana, Rival de Loop czy Sun Ozon, Baby Dream) osiągnęło wysokie oceny w testach niezależnego niemieckiego instytutu badającego jakość produktów - Stiftung Warentest. Pielęgnacja włosów i ciała to dwie dziedziny, w których oferta jest szczególnie bogata. Oprócz towarów typowo drogeryjnych, Rossmann sprzedaje m.in.: podstawowe napoje, impulsowe słodycze, herbaty, leki OTC czy suplementy diety. Ostatnio w 20 większych sklepach pojawiły się książki oraz wina.

Odpowiedzialność Społeczna

Pomoc i wsparcie udzielane różnego rodzaju akcjom społecznym jest elementem realizowanej przez Rossmann polityki społecznej odpowiedzialności biznesu. Rossmann od początku działalności w Polsce  lat finansuje działalność charytatywną. Szczególnie duże wsparcie otrzymują inicjatywy przeprowadzane w Łodzi, gdzie Rossmann ma swoją centralę. We wrześniu 2008 1,4 mln zł trafiło do Fundacji TVN, sieć jest także partnerem akcji „Powiedz »tak« transplantologii", sprzedaje w swoich sklepach specjalne bransoletki ze zgodą na pobranie po śmierci narządów.

Nowatorskie Rozwiązania Marketingowe

„Skarb"

„Skarb" to pismo o charakterze „life - stylowo" poradnikowym . Ukazuje się 9 razy w roku w nakładzie 400 000 egzemplarzy. Docelowo już w 2010 będzie to miesięcznik.

„Rossnet"

Rossnet.pl to portal doradczy i platforma komunikacyjna z konsumentkami. Działa już rok i szybko się rozwija. Ma wiele milionów wejść i dziesiątki tysięcy stałych użytkowniczek.

„Karta Visa"

Razem z systemem Visa i mBankiem, wydana została karta kredytowa Rossmann. Jej użytkownik otrzymuje 5-proc. rabat na wszystkie produkty oferowane przez nasze drogerie, również te sprzedawane w promocji.

Rossmann w liczbach

Od 16 lat w Polsce

Lider, z 12-proc. udziałem w rynku dystrybucji kosmetyków

380 sklepy samoobsługowych w ponad 170 miastach

50-60 nowych drogerii rocznie

6000 pracowników

Sklepy o powierzchni sprzedaży 140-400 mkw.

Około 10 000 SKU w ofercie

Ponad 360 000 klientów codziennie

Magazyn centralny o powierzchni 35 000 mkw.

187 mln zł na inwestycje w 2009 roku

Rozwój sieci Rossmann w Polsce

 

2000

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009*

Liczba sklepów

61

75

92

118

153

184

230

278

339

409

Obroty sklepów (w mln zł)

234

309

412

533

710

913

1250

1750

2380

2930

Źródło: Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska

* prognoza

 

 

powrót
Kontakt dla mediów

Biuro Prasowe

Biuro_Prasowe@rossmann.com.pl
Rossmann Polska
św. Teresy 109, 91-222 Łódź
tel: +48 42 61 39 128
fax: +48 42 61 39 108
www.rossmann.com.pl